E-İMZA ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ
e-İMZA NEDİR? 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda yer alan şekliyle elektronik imza; başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi tanımlar. Elektronik imza; bir bilginin üçüncü tarafların erişimine kapalı bir ortamda, bütünlüğü bozulmadan (bilgiyi ileten tarafın oluşturduğu orijinal haliyle) ve tarafların kimlikleri doğrulanarak iletildiğini elektronik veya benzeri araçlarla garanti eden harf, karakter veya sembollerden oluşur. Elektronik imza kavramı çok genel bir tanımdır. Kişilerin elle atmış olduğu imzaların tarayıcıdan geçirilmiş hali olan sayısallaştırılmış imzaları, kişilerin göz retinası, parmak izi ya da ses gibi biyolojik özelliklerinin kaydedilerek kullanıldığı biyometrik önlemleri içeren elektronik imzaları veya bilginin bütünlüğünü ve tarafların kimliklerinin doğruluğunu sağlayan sayısal imzaları içermektedir. Sayısal imza, imzalanan metine göre farklılık gösterir ve içeriğin matematiksel fonksiyonlardan geçirilerek eşsiz olduğu düşünülen bir değer bulunması sureti ile elde edilir. Yani kişilerin, elle atılan imzada olduğu şekilde tek imzası yoktur; bunun yerine imzalamada kullanılan anahtarları vardır. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda ve bu metinde geçen “elektronik imza” kavramı sayısal imzayı işaret etmektedir. |
|
3.2. Başvuru
E-imza Başvuruları https://e-imza.barokart.com.tr/ adresinden yapılabilmektedir.
3.3. Onay
3.3.1. Kimlik Doğrulama
E-imza başvuru onay işlemleri esnasında Mernis Sitemi’ne otomatik bağlanılarak kimlik doğrulaması yapılmaktadır. Sistem Nüfus Vatandaşlık bilgilerinin doğruluğunu tespit etmekte; bilgilerin tutarsız olması durumunda onaylama işlemine izin vermemektedir.
3.3.2. Başvuru- Üretim Süreci
E-imza başvuru onay işlemleri sürecinde hangi yetkilinin ne gibi değişiklikler yaptığı kaydedilmekte ; işleyiş ile ilgili ayrıntılı detay görüntülenebilmektedir.
3.3.3. Kredi Kartı Ödemeleri
E-imza başvurusu esnasında başvuru sahibi kredi kartı ile ödeme yapabilmektedir. Bu durumda ödemenin başarılı olup olmadığı yönetim panelinde görülmektedir. Kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmeyen başvuru sahiplerinden Baro başvuru esnasında peşin ödeme almaktadır.
3.3.4. Başvuru / Teslimat Sırasında Gerekli Belgeler
Teslimat sırasında yüz yüze kimlik doğrulaması yapılmakta; avukatlardan Başvuru Formu, Taahütname, avukat kimliği fotokopisi alınmakta ve teslim tutanağı imzalatılmaktadır. Türk Trust ile Türkiye Barolar Birliği arasında yapılan anlaşmanın gerekliliğine dayanarak yetkili Baro personelleri ilgili belgeleri BİRLİK’e düzenli olarak teslim etmektedir.